Így lesz több értékesítésed 2022-ben: a gyors weboldal titka

A weboldalad sebessége jobban befolyásolja az értékesítésedet, mint gondolnád. Ráadásul a honlap gyorsasága a Google egyik legfontosabb rangsorolási tényezője. Ha te sem szeretnéd, hogy értékes látogatók morzsolódjanak le a termékoldalon vagy fizetés közben, akkor ezt a cikket ne hagyd ki. Olvasd el:

  • Hogyan lehet gyors weboldalad 2022-ben?
  • Hogyan növelheted az értékesítésedet okos design és marketing megoldásokkal?
  • Hogyan segít a megbízható tárhely a gyors oldalbetöltésben?

Alábbi cikkünkből választ kaphatsz ezekre a kérdésekre és megismerheted a Profitárhely legkedveltebb tárhely megoldásait.

Miért fontos a gyors weboldal?

Minden oldalbetöltés során eltelt másodperc nagyjából 10%-os látogatóvesztést jelent. Különösen érzékenyek a sebességre a mobileszközről böngészők: a Google mobil betöltési sebességről szóló 2016-os tanulmánya szerint, ha egy weboldal 3 másodpercnél lassabban töltődik be mobilon, azt a látogatók több mint fele meg sem várja.

Márpedig érdemes odafigyelni a mobilozókra, hiszen manapság a weboldal tevékenységi körétől függően akár 60-70% is lehet az arányuk. A Google arra is felhívja a figyelmet, hogy az emberek több mint fele elvárja, hogy a weboldal kevesebb mint 2 másodperc alatt töltődjön be.

A Google értékeli a sebességet (SEO)

A weboldalsebesség a Google egyik legfontosabb rangsorolási tényezője. Ha SEO szakemberrel dolgozol, olyat válassz, akinek evidens, hogy a technikai keresőoptimalizálás során figyelmet kell fordítani a gyorsaságra. Akár a Google Search Console is felhívhatja rá a figyelmedet egy értesítés formájában, hogy ha túl lassú vagy. Ugye használod?

A Facebook is bünteti a lassú oldalakat

Nem csak a keresőóriás büntet hátrasorolással, ha az átlagosnál lassabb a weboldalad. A Facebook is alacsonyabb eléréssel sújtja azokat a hirdetéseket és organikus posztokat, amelyekben lassú oldalra mutató link szerepel.

Hogy működik ez a gyakorlatban? Képzeld el, mintha egy kis manó azon ügyködne, hogy rangsorolja a hírfolyamodon megjelenő tartalmakat, akár a Social Dilemma című filmben. Nemcsak azt veszi figyelembe, hogy téged mi érdekelne inkább, hanem azt is, hogy melyik oldal milyen gyorsan töltődne be. Így akkor is jóval hátrébb sorolhatja a te hirdetésedet, ha az jó eséllyel érdekelné a felhasználót.

Mitől függ a weboldal gyorsasága?

A szervertől egészen a böngészőig számos dolog befolyásolhatja, hogy milyen gyorsan tölt be a weboldalad a látogatónak. Ezek jelentős részére hatással tudsz lenni, úgyhogy nem érdemes figyelmen kívül hagynod őket.

HTTP lekérések száma

Ha valaki meglátogatja a weboldalad, akkor a böngésző továbbít egy kérést a szerver számára, hogy mutassa meg a felhasználónak a tartalmát. Ezt nevezzük HTTP-lekérésnek. A böngésző ugyanakkor nem képes az összes képet, plugint és szöveges tartalmat egyszerre megjeleníteni. Minél több alkotóelemből áll össze az oldalad, annál több lesz a HTTP-lekérés, ami lassíthatja az oldalt.

HTTP protokoll

HTTP 1.x esetén minden elem külön HTTP lekéréssel kerül a böngészőbe, HTTP 2.0-tól kezdve pedig egy lekérésben a szerver több elemet is el tud küldeni. Ez jelentős sebességnövekedést okoz azoknál az oldalaknál, amelyek sok elemből állnak. A HTTP protokollt a tárhelyszolgáltatód biztosítja számodra, te nem tudod beállítani – éppen ezért érdemes ez alapján is megfontolnod a tárhelyválasztást.

Képek, multimédia fájlok mérete

A teljes méretű képek, a felesleges GIF-ek és videók lassítják a weboldalad. Az is jelentős lassulást eredményez, ha a képek nincsenek mobilra optimalizálva.

Tárhelyszolgáltató

Előfordulat, hogy a szerver miatt lassú a betöltés, vagyis a tárhelyszolgáltató áll a háttérben. Nem mindegy ugyanis, a tárhelyed milyen szervereket használ, azok túl vannak-e terhelve, és hogy leállás esetén van-e helyettesítőjük.

A Profitárhely szerverei például redundáns rendszerben működnek, ami azt jelenti, hogy mindennek van tartaléka a rendszerben. Egy szerver kiesése esetén az azon futó szolgáltatásokat azonnal elindítjuk tartalék szervereken.

Elavult vagy nem használt pluginek

Az elavult bővítmények is hatással lehetnek az oldalad sebességére. Ezeket ajánlott gyakran frissíteni. Ilyenkor érdemes átgondolnod, hogy egyáltalán szükséged van-e rájuk. A nem használt pluginek könnyen felhalmozódhatnak, és lelassíthatják az oldalt.

Emellett biztonsági kockázattal is járhatnak, ugyanis egy támadó a nem használt pluginekben lévő biztonsági hiányosságokat is kihasználhatja, és ezzel illetéktelen hozzáférést szerezhet a tárhelyeden.

Lényeges tudnod, hogy a használatban lévő pluginek is jelenthetnek ilyen kockázatot, ám ezek frissítésével elkerülhető a probléma.[1]  Ezzel szemben a kikapcsolt pluginek frissítéséről könnyű megfeledkezni, így a ‘kikapcsolt állapot’ hamis biztonságérzetet okoz.

Reszponzív-e a weboldal

Ma már kötelező a weboldaladat mobilra és tabletre optimalizálni, mert egyre többen böngésznek ezekről a készülékekről. Ez a magyar internethasználati kutatás azt is megmutatja, hogy a különböző tematikájú oldalakat mobilról, asztali gépről vagy munkahelyi PC-ről nézik az emberek.

Milyen az ideális oldalbetöltési sebesség?

Minél gyorsabb, annál jobb. Hiszen minden másodperc több oldalmegtekintést jelent, ami pedig több értékesítést eredményez.

Egy szakmai anyag sem mondja ki kerek perec, hogy mikor elég gyors a weboldalad és mikor lassú. De szerencsére van sok mérőszám, amiből következtethetsz. Először technikai tippeket adunk, de később design fókuszú tanácsokat is olvashatsz.

Hogyan mérheted a weboldalad sebességét?

A Google PageSpeed Insights 1-100-ig terjedő skálán értékeli a honlapodat. 85 felett már kiemelkedően gyors oldalt tudhatsz magadénak. Ha nem éred el ezt a számot, akkor a Google több javaslattal is szolgál, hogyan tudod javítani az értékelésed.

A Query Monitor és a NewRelic eszközök pedig konkrétan azt mutatják meg, hogy hol akad meg a betöltésben az oldalad. Ebből már következtethetsz a problémára. Érdemes összevetni a sebességedet a fontos konkurenciáiddal is.

A Lighthouse is hasonlóan működik, mint a Google PageSpeed Insights. Amellett, hogy hány másodperc alatt tölt be a weboldalad (“Speed index”), még van egy-két SEO szempontból fontos mutató, amit érdemes figyelned:

  • “Time to interactive”, azaz mennyi időt vesz igénybe az interakció, mire az oldal reagál a felhasználóra. Például személyre szabja a tartalmat a Cookie beállítások alapján.
  • “First Contentful Paint”, azaz az első fontos kép megjelenéséig eltelt idő.

A GTMetrix segítségével részletesen elemezheted a weboldalad betöltési folyamatát a böngészőben, és hasznos tanácsokat kaphatsz a weboldal gyorsításához. Nézd meg a Waterfall elemzést, és látni fogod, hogy a weboldal elemei milyen sorrendben töltődnek le a szerverről, és azt is, ha valahol túl sokáig elakad a betöltés.

5 tipp, hogyan gyorsítsd fel a weboldalad

1. HTTP-lekérések számának csökkentése

A Lighthouse egyik eszközével, a Website Graderrel azt is megnézheted, hány http-lekérést küld a te weboldalad a szervernek. Hogyan tudod csökkenteni a lekérések számát, ha a mérőeszközök soknak értékelik?

  • Töröld a nem használt, régi és elavult plugineket!
  • Szabadulj meg a felesleges képektől!
  • Csökkentsd a felesleges külső oldalakról beágyazott tartalmakat, például a YouTube videók számát. A videós tartalmak fontosak, de azért ne ess túlzásba.

2. Gyorsítótárazás

A tartalmi gyorsítótárazás azt jelenti, hogy akinek egyszer már betöltött a weboldalad, annak visszatéréskor kevesebb HTTP-lekéréssel is megjelenik majd a tartalom. Ennek a hatását akkor érezheted leginkább, ha viszonylag sok a visszatérő látogatód, vásárlód.

3. Webdesign átgondolása

Alapszabály, hogy a design funkcionalitásában és megjelenésében is a felhasználói élményt szolgálja. Azaz ne kérj a designertől futurisztikus, csilivili megoldásokat, ha azok nem teszik könnyebben érthetővé, átláthatóvá a weboldalad tartalmát. A kevesebb néha több.

Ha profi marketing-szövegíróval dolgozol, akkor ő javaslatot fog tenni a weboldal felépítésére, és ennek megfelelően írja meg a szöveget. Ezután jön képbe a webdesigner, aki megtervezi a szöveg megjelenését.

Ha a bemutatkozó oldalad te magad rakod össze, akkor ezeket a tippeket érdemes megfogadnod:

  • Csökkentsd a JavaScript fájlok méretét,
  • Kevés betűtípust használj,
  • Optimalizáld a betöltési sorrendet,
  • Használj olyan weboldal sablont, ahol fokozatosan töltődnek be a design elemek,
  • Törekedj egy funkcionális, minimalista, de mégis egyedi webdizájnra!

4. Képek optimalizálása

Először is vedd górcső alá a jelenlegi weboldaladon lévő képeket. Gondold át, hogy valóban betöltenek-e valamilyen fontos funkciót, vagy csak a hely kitöltésére szolgálnak.

Ezután a megmaradt képeket optimalizáld. A képletöltő oldalakról kis méretben töltsd le a fotókat, a teljes méretű fotók ugyanis óriási tárhelyet foglalnak. Egy webshopnál ez már számottevő lehet.

Nem mindegy a formátum sem: ahol lehetséges, PNG fotók helyett használj JPG-t. Lényeges tudnod azonban, hogy JPG formátumban a képminőség romlik. Fényképek esetén nem látható a változás, ám a kontúros vagy vonalakból álló grafikák esetén maradj a PNG-nél.

Ne feledkezz meg itt sem a mobilra optimalizálásról. Törekedj rá, hogy egy kép mérete ne haladja meg a 70 kb-ot.

Eszközök kicsinyítéshez, tömörítéshez

  • Használd a CSS Sprites-t, aminek a segítségével egyetlen HTTP-lekéréssel megoldható az összes kép betöltése.
  • A képek és egyéb fájlok tömörítésében pedig segíthet a WP Smush bővítménye.

5. Tárhelyszolgáltató váltása

Ha te mindent megtettél, de a weboldalad még mindig nem tölt be elég gyorsan, vagy gyakran egyáltalán nem jelenik meg, akkor általában a szervernél van a gond, vagyis a tárhelyszolgáltató áll a háttérben. Nem mindegy ugyanis, a tárhelyed milyen szervereket használ.

Ellenőrizd, garantálnak-e 99,9%-os rendelkezésre állást – ha igen, akkor jellemzően a szerverek redundáns rendszerben működnek, vagyis minden szervernek van tartaléka a háttérben.

Ha nagy a honlapod látogatottsága, akkor lehet, hogy neked saját VPS-re, azaz virtuális szerverre van szükséged. Miért? Azért, mert amíg egy tárhelyszolgáltatásnál egy szerver processzorideje, memóriája és egyéb erőforrásai  több száz honlap között van elosztva, addig egy VPS esetén ezek az erőforrások csak a te honlapodat szolgálják ki, így az oldalad több látogatót tud ellátni, mint egy hagyományos tárhelyen.

Legyen gyors weboldalad és több látogatód a Profitárhely szolgáltatásaival!

Rengeteg látogatót és akár vásárlót veszíthetsz azzal, ha a weboldalad gyakran nem elérhető. A Profitárhely egy megbízható szerverekkel rendelkező tárhelyszolgáltatás.

99,9%-os rendelkezésre állást biztosítunk. A szerveink rendszeres karbantartáson esnek át, így a meghibásodás esélyét közel nullára csökkentjük.

24 órás műszaki segítségnyújtás (hétvégén is)

Üzleti és VIP tárhelycsomagok mellé 0-24-ben közérthető műszaki ügyeletet biztosítunk. Így nem veszítesz ügyfeleket azért, mert a tárhelyszolgáltató nem reagál időben.

Nálunk mindig egy műszaki munkatárs elérhető, aki nemcsak a hibajegyedet  veszi fel, hanem a technikai kérdésekre is a legtöbb esetben azonnal válaszolni tud – így tud hatékony megoldást nyújtani.

Automatikus biztonsági mentés

Naponta készítünk biztonsági mentést 30 napra visszamenőleg, hogy ne veszhessen el a munkád.

Előre telepített WordPress

Ha kéred, előre feltelepítjük a WordPress-t a tárhelyedre, így azonnal elkezdheted a weboldalad szerkesztését.

Ingyenes domain

Ha úgy döntesz, hogy weboldalad nálunk helyezed el, akkor a kiválasztott .hu végződésű domain nevet megkapod ajándékba – korlátlan ideig, ameddig van nálunk tárhelyed.

A Profitárhely további előnyei:

  • Ingyenes SSL tanúsítványt biztosítunk a weboldaladnak. Így látogatóid adatai biztonságban vannak, amiért a Google is szeretni fog.
  • Webtárhelyedhez elismert és modern kezelőfelületet (a legtöbb esetben cPanelt) biztosítunk, ahol a webtárhelyed beállításait kezelheted.
  • Feltörés elleni védelmet biztosítunk a weboldalad számára.
  • Vírus és SPAM elleni védelmet kínálunk az email címeid számára.
  • Közérhetően, az igényeidnek megfelelő tárhelyek közül választhatsz.

Tárhelyváltás egyszerűen

Nem érdemes látogatókat veszítened azért, mert bonyolult a tárhelyváltási folyamat. A Profitárhelynél minden segítséget megadunk neked a weboldalad költöztetéséhez, hogy a folyamat leállásmentes és a lehető legzökkenőmentesebb legyen.

Ha nem szeretnél elköteleződni, 14 napos próbaidőszakot kínálun[2] k – ez idő alatt felmérheted, megfelel-e az igényednek a választott tárhelyszolgáltatás. A próbaidőszak alatt létrehozott weboldalt a két hét alatt bármikor véglegesítheted havi vagy éves tárhely előfizetéssel.

Mit tehetsz még a több értékesítésért?

Összegyűjtöttünk néhány hasznos design és marketing tippet a konverziós arányaid növeléséhez.

Fontos információk az első oldalon

Nem csak az érdekli a felhasználókat, hogy milyen gyorsan töltődik be a weboldalad. Az is lényeges, hogy az első betöltődéskor látszódó tartalom hasznos legyen számukra.

Arra az esetre, ha több időbe telne betölteni az oldalt, adj nekik visszajelzést. Például jeleníts meg feliratot vagy egy %-os mutatót, amiből kiderül, hogy még mennyi van hátra a betöltésig.

Külön sales page-ek

A sales oldalak olyan különálló landing oldalak, melyek nem az összes termékedet jelenítik meg, hanem egy külön célközönségnek szóló ajánlatot. Például, ha társasjátékokat kínálsz a webshopodon, akkor létrehozhatsz egy sales oldalt kifejezetten a készségfejlesztő, iskolafelkészítő játékok értékesítésére. Így egyből azt kapja a felhasználó, amire kíváncsi.

Pop-upok

Csökkentheted a visszafordulási arányt, ha kilépési szándék esetén egy ingyenes vagy kedvezményes ajánlatot mutatsz a látogatónak. Ne ess túlzásba, a túl sok pop-up – főleg mobilon – agresszív hatást kelt, és ezáltal kontraproduktív.

Összességében a weboldalad rendszeres karbantartása elengedhetetlen ahhoz, hogy folyamatosan magas szinten szolgáld ki a látogatók igényeit, akik így nagyobb eséllyel válnak vásárlókká. Állandó felülvizsgálattal időben megszabadulhatsz a már nem használt képektől, videóktól és pluginoktól. Ha megbízható és gyors tárhelyre van szükséged azonnali segítségnyújtás mellett, akkor a Profitárhelyre számíthatsz.


Megosztanád? Köszönjük!